Sa
herë që vjen Dhjetori është bërë zakon që ekranet televizive dhe faqet e medies
së shkruar të mbushen me intervista dhe kujtime nga protagonistët e lëvizjes së
dhjetorit 1990. Duke qenë se është momenti historik më i freskët për shqiptarët
ai duhet të jetë momenti historik më i dokumentuar dhe më transparent për sa i
përket vërtetësisë së ngjarjeve dhe personave që morën pjesë në të. Edhe pse në
një pjesë të madhe argumenti i mësipërm është i vërtetë pasi jo vetëm që ka
shumë dëshmi dokumente zyrtarë të cilat konsiderohen si burime të para në
historiografi për këtë ngjarje por madje ka dhe materiale filmike që
konkretizojnë këto burime, sërish në trajtimin e kësaj ngjarje gjejmë doza
subjektiviteti për sa i përket protagonistëve dhe situatave politike të muajit të fundit të diktaturës komuniste.
Kështu
p.sh në pothuajse të gjitha dokumentarët që organizohen si aktivistë të
dhjetorit dalin më՞ shumë si protagonistë studentët nga
kryeqyteti, kur dihet mirë si fakt se lëvizja studentore filloi në Qytetin
Studenti i cili përbehej i gjithë nga studentë të ardhur nga rrethet. Asgjëkund
nuk përmendet se grushtin e parë diktaturës, mposhtjen e frikës dhe organizimin
e protestave civile për demokraci u realizuan pikërisht nga këta studentë të
cilët në shumicën dërmuese vinin nga familje të thjeshta të gjithë popullit të
Shqipërisë. I të njëjti përmase është dhe raporti me vërtetësinë e ngjarjeve të
një pjese të madhe të protagonistëve të cilët me parametrat që flasin të japin
përshtypjen e një lëvizje të mirë menduar politike kur në fakt ashtu si e kanë
pranuar shumë herë po vetë ka qenë një
lëvizje sporadike që rrugës u maturua derisa çoi në kërkesën themelore të
vendosjes së pluralizmit politik në Shqipëri. Për ta ilustruar këtë detaj na
vinë në ndihmë dhe materialet filmike ku ka një kontradiktë midis atyre që
pretendojnë se mendonin protagonistët e ngjarjeve dhe atyre që deklarojnë në
materialet filmike. Shumë herë udhëheqësi i fundi i diktaturës komuniste
lartësohet si një njeri reformator nga një pjesë e protagonistëve të ngjarjeve kur
shumica e po këtyre protagonistëve tashmë i mohojnë çdo lloj kontributi duke
hapur kështu një debat të madh publik dhe moral në Shqipëri. Sigurisht që nuk
marr përsipër që të bëj apologjinë e këtij udhëheqësi mjeran që pati Shqipëria
në vitet 90’ pasi tashmë janë të njohura për opinionin publik faktet se ai
ishte më tepër i interesuar si të gjithë diktatorët në fund të pushtetit të
tyre për fatin e familjes biologjike dhe politike të vet sesa për interesat
madhore të Shqipërisë,por për të shmangur alibitë e çastit mendoj se është e
nevojshme tashmë që kjo ngjarje të mos mbetet në kufijtë e një konspiracioni
apo miti por të marrë dimensionet e saj reale.
Për
njëzet vjet rresht në Shqipëri një masë
e konsiderueshme njerëzish vazhdon të besojnë si pjesë e një teorie
konspiracioni se në vendin tonë është zbatuar i ashtë quajturi variant i
Katovicës. Nuk di sesa e vërtetë mund të jetë ky fakt dhe në të njëjtën kohë
s’marr përsipër të vërtetojë nëse ekziston apo jo, por ajo që më shqetëson më
shumë në gjithë këtë histori konspiracioni dhe ngatërresash është dekurajimi
dhe zhgënjimi i qytetarëve nga politika që vazhdojnë ende të besojnë se nëse çdo
gjë që ecën keq në vendin tonë është faji i skenari të mirë përgatitur nga ish-komunistët
për të zotëruar përjetësisht vendin sesa një paaftësia e klasës së tyre politike
për të ndërtuar një demokraci të shëndetshme. Kjo lloj përqasje ka rezultuar e
dëmshme pasi përveçse ka mobilizuar turmën e sharlatanëve për tu mbrojtur kinse
nga një rrezik që nuk ekziston, ka sjellë dhe shumë retorikë false në trajtimin
e problemeve të ndryshme të politikës shqiptare. Për më tepër ky besim në variantin
konspirativ ka sjellë dhe një polarizim të shoqërisë dhe të mendimit politik
shqiptar pasi në çdo lëvizje politike që individë të caktuar të lëvizjes së
dhjetorit kanë bërë u është interpretuar sipas standardeve të këtij
konspiracioni imagjinar.
Lëvizja e Dhjetorit është një nga lëvizjet
politike më frutdhënëse për shqiptarët pasi ajo siguroi pluralizmin politik një
nga premisat kryesore të zhvillimit të një shoqërie të lirë. Ashtu si çdo
lëvizje politiko-shoqërore ajo ka nevojë dhe për piedestalet e veta të cilat
për hir të së vërtetës disa herë janë uzurpuar apo dhe më keq janë tjetërsuar.
Ka ardhur koha që pas njëzet vjetësh aty të vendosen protagonistët kryesorë dhe
të vërtetë. Miratimi i këtij parimi nga klasa jonë politike do të përbëjë dhe një
provë morale sesi idealet e dhjetorit kanë marrë vërtet udhë në mendimin tonë
politik.
No comments:
Post a Comment