Gjithkujt që mund ti ketë rënë rasti që të ketë
punuar në arsimin e lartë do të ketë vënë re që një nga aspektet më
problematikë të edukimit të përgjithshëm të studentëve është mungesa e theksuar
e një kulture të përgjithshme. Kjo mungesë kulture të përgjithshme demonstrohet
më tepër në fushat e historisë dhe letërsisë, dy fusha që ndikojnë më së
tepërmi në krijimin dhe formësimin e identitetit kulturor kombëtar.
Personalitete, ngjarje dhe data të rëndësishme të historisë së shqiptarëve dhe
botërore, momente të rëndësishme të mendimit kulturor e filozofik të kohës si
Rilindja Evropiane, Iluminizmi e Revolucioni Industrial njihen përciptas ose
nuk njihen fare duke krijuar një pengesë të madhe për ata që vazhdojnë studimet
universitare pasi u duhet që të përballojnë një ngarkesë më të madhe sesa e
zakonshmja për të ndjekur leksionet. Ky realitet i trishtë që në fakt nuk
vështirëson vetëm punën e lektorëve por është dhe një pengesë serioze për vetë
studentët zakonisht i faturohet nivelit të dobët të arsimimit në arsimin
parauniversitar në Shqipëri . Arsyeja që përmendet ka një pjesë të vërtete
brenda saj pasi në këto 20 vjet tranzicion ku janë ndërmarrë reforma nga më të
ndryshmet ku zakonisht ato kanë kundërshtuar njëra-tjetrën dhe nuk kanë qenë në
mënyrë lineare por sërish problemi është më i thellë sesa një mospërputhje reformash.
Probleme të tilla ka pasur gjithmonë arsimi shqiptar dhe gjatë kohës së
diktaturës ku sa herë ndryshoheshin miqësitë politike “reformohej” dhe arsimi
për ti përngjarë miqësisë së radhës. Për më tepër dija cungohej përmes
labirintit të së lejuarës dhe të mos lejuarës ku nxënësi shqiptar ishte ai që
dilte më humburi pasi mund të njihte mirë filozofinë marksiste por jo filozofët
kundërshtarë të saj apo mund të njihte mirë letërsinë klasike me problematikën
e saj të nxjerrjes në pah të problemeve të shoqërisë së hershme kapitaliste por
jo rrymat moderne në letërsi dhe art që pasqyronin dilemat dhe ankthet e
njeriut në shoqëritë moderne. Mirëpo nëse kjo gjë është e kuptueshme të ndodhte
në edukimin gjatë diktaturës që moton latine “bëhu i ditur të jesh i lirë” e
kishte zëvendësuar me moton e nënkuptuar “mëso sa të duhet dhe mos pyet për ato
që s’duhen” është një paradoks që në kohët e sotme të lirisë politike dhe lirisë
ekonomike studentët shqiptarë të demonstrojnë një dobësi të theksuar në
akumulimin e këtyre dijeve. Arsyet janë pak më të thjeshta në fakt sesa
respektimi i njërës filozofi mendimi apo tjetre. Ashtu si dhe fushat e tjera
arsimi nuk i ka shpëtuar zvetënimit të vlerave që duhet të përmbajë duke
krijuar një moçal antivlerash ku kanë lulëzuar dhe po lulëzojnë vemjet e
politikës së përditshme shqiptare. Shumë nga studentë pyetjeve tona rreth një
shkrimtari të njohur apo një vepre të njohur i përgjigjen lehtë me një ngritje
supesh dhe në vend të tyre na përmendin emra autorësh provincialë të panjohur
dhe vepra letrare të dobëta të gjinive si përmbledhje poetike apo fjalësh të
urta. Pas gjithë kësaj paditurie të frikshme nuk qëndron faji dhe dobësia e
nxënësve tanë por një lojë e ndyrë dhe burracake që është luajtur në kurriz të
tyre.
Së pari stafi arsimor i përzgjedhur shpesh herë
nuk i përgjigjet kërkesave të kohës dhe nuk është i mjaftueshëm për të mbuluar
numrin e nxënësve në të gjitha shkollat e vendit. Emërimet e mësueseve varen
nga drejtoritë arsimore të rretheve të cilat janë kthyer në pazare të zakonshme
mes partive në skemat elektorale të koalicioneve që ndërtohen. Kreu i këtyre
zyrave ka kompetencën e plotë për të bërë lëvizjet e ndryshme të arsimtarëve
nga një shkollë në tjetrën dhe madje të influencojë dhe në caktimin e
literaturës së detyruar shtesë, krahas asaj të Ministrisë së Arsimit për
nxënësit. Kjo është arsyeja që nxënësit shpesh herë njohin më mirë shkrimtarë
shqiptarë të nivelit mesatar apo debutues për herë të parë në letërsi sesa
shkrimtarët e afirmuar dhe të talentuar. Së dyti, lënia në dorë e drejtorive të
shkollave për të zgjedhur tekstin mes tre të tilla që fitojnë tenderin nuk
krijon një uniformiteti në arsimin kombëtar por një fragmentizim të dëmshëm
pasi nxënësit e njërës shkolle mund të njohin mirë ngjarje dhe data apo
shkrimtarë dhe vepra që janë pasqyruar në tekstin e tyre por jo dhe ato që janë
pasqyruar në tekstin që përdor shkolla fqinjë. Si rezultat dija që përftohet në
auditorët e shkollave të mesme nuk është më e mira e mundshme por një mozaik
dijesh që i mungojnë disa guralecë themelorë.
Arsimi është një nga shtyllat kryesore të
zhvillimit ë një kombi ndaj kërkohet që ai të pastrohet sa më parë nga
infeksionet e politikës dhe të shëndoshet për ti dhënë më të mirën e mundshme
në zhvillimin e vendit. Shoqëria civile si një pol i tretë e pa interesuar për
politikën e ditës por shumë e interesuar për shëndoshjen e jetës publike në
vend ku njerëzit e mirëarsimuar japin një kontribut të veçantë ka dalë tashmë
së fundi nëpërmjet grupimit të Alternativës Civile me një propozim konkret
përsa i përket zgjedhjes së drejtorit të drejtorisë arsimore në vend dhe
drejtorëve të shkollave. Propozimi konsiston në faktin që autoritetet drejtuese
të zgjidhen nga nxënësit dhe komuniteti i prindërve duke forcuar kështu së
shumti mekanizmat demokratikë të shoqërisë. Politika zyrtare e të gjitha
spektrave dhe rrymave duhet a dëgjojë këtë zë dhe ta marrë parasysh pasi në
këtë mënyrë jo vetëm kontribuon në shëndoshjen e performancës arsimore në
Shqipëri por dhe vetë shpëton nga një e keqe që po i merr frymën si është ajo e
emërimeve nepotike dhe shpërblyese për militantët. Një nga mekanizmat më
efektivë në luftën kundër korrupsionit si është provuar deri më tash, është
shkurtimi i sa më shumë procedurave që e favorizojnë atë ndaj miratimi i këtij
propozimi nga shoqëria civile do të kontribuonte në një nga qëllimet dhe sfidat
që ka vendi ynë në kuadër të integrimit evropian.
Rreth 130 vjet më parë në vitet e stuhishme të
Lidhjes shqiptare të Prizrenit, këshilla që u jepnin delegacionit shqiptar të
kryesuar nga Abdyl Frashëri që vizitonte kryeqytetet e Fuqive të Mëdha për të
siguruar njohjen diplomatike të kombit shqiptar, ishte se duhej të krijonin një
rrjet shkollash shqip që do të përbënin bazën e arsimit kombëtar dhe do ti
ndihmonte shqiptarët të emancipoheshin si komb. Sot që ne prej kohësh e kemi
zgjidhur këtë sfidë Evropa përmes mosnjohjes së diplomave të universiteteve
tona po na këshillon tërthorazi se duhet të fillojmë të ndërmarrim reformat e
duhura për tu barazuar dhe nga ana arsimore me qytetarët e tjerë evropianë.
Sfida sërish mbetet e jona dhe ne duhet të fillojmë seriozisht të punojmë për të.
Audo Sapere-“Guxo
të jesh i ditur” thotë poeti latin Horaci në “Epistolarët” e tij, dhe shoqëria dhe
politika shqiptare duhet të fillojë të guxojë.
.Gazeta "Shqip".27.02.2012
.Gazeta "Shqip".27.02.2012
No comments:
Post a Comment