Wednesday, 18 July 2012

Morali i ri i politikës



“Politika nuk ka moral,çdo gjë në të është e lejueshme”. Kjo është shprehja lapidare që dëgjon lart e poshtë sa herë ndihet në ajër që prishen aleanca të vjetra e krijohen të reja, tradhtohen ideale dhe përqafohen kauza të dyshimta. Përforcimi i kësaj bindje të vjen ndërmend sidomos në kohëra të ngarkuara me ngjarje dhe rrjedhimisht me tension politik si është zgjedhja e Presidentit të Republikës. Në kohë të tilla ashtu si jemi mësuar rëndom deri tani fillojnë dhe pazarllëqet e mëdha që shiten si konsensuse të mëdha apo fillojnë braktisjet e mëdha dhe përzgjedhja e ofertës politike më të mirë për ata që janë në politikë por që për qytetarët e thjeshtë përkthehet si tradhti e idealeve të tyre.
Duke parë tablonë e politikës shqiptare në gjithë këto vite në përgjakjet dhe ndarjet e saj të mëdha por dhe në bashkimet dhe aleancat e papritura të bie në sy një tipar sociologjik që meriton vëmendje. Në dallim nga politikat e brendshme të shteteve të tjera në Ballkan, politika shqiptare karakterizohet nga mos mbajtja e fjalës mes vedi dhe prishja e pakteve politike të nënshkruar mes palëve duke i zëvendësuar marrëveshjet zyrtare në paçavure pa rëndësi . E gjithë kjo situatë që nuk është e re për qytetarët shqiptarë zhvillohet mes një paradoksi të madh që në vetvete shpreh dhe një defekt të madh të qytetërimit tonë. Demokracia si një sistem qeverisësja si komponent kryesor të tij ndërtimin e shtetit të së drejtës dhe respektimin e shtetit ligjor. Mes këtij respektimi dhe praktikimi të shtetit të së drejtës një vend kryesor zë kontrata si një element bazë i tij. Politika shqiptare ka dy lloj kontratash të lidhura me popullin, njëra është ajo morale për një politikë sa më të drejtë dhe transparente dhe tjetra është ajo institucionale që synon që besimin e fituar ta përkthejë në sukses qeverisje. Mirëpo edhe pse këto dy koncepte janë shumë të njohura për klasën politike duken se ato nuk respektohen, jo vetëm për faktin se kërkojnë të përfitojnë nga situatat si mund të dëgjohet rëndom por besoj sepse mungon dhe kultura institucionale për ta konfirmuar këtë vullnet.
Historia jonë moderne e ndërtimit të të parit përpjekje serioze për të pasur shtet fillon me një falsifikim fermani. Skënderbeu për të marrë Krujën e zotërimeve atërore të pushtuar nga otomanët përdor një ferman të rremë, veprim i cili mund të duket shpëtimtar për të vënë një drejtësi në vend, por në fakt reflekton përbuzjen e një autoriteti hyjnor si besohej që ishin në mesjetë bulat perandorake apo dhe fermanët. Këtë shkollë politike të mosrespektimit të kontratës apo dhe falsifikimit të saj Skënderbeu e mësoi sigurisht në Lindje pasi në Arbëri si tregojnë burimet historike kushdo që të ishin pushtuesit e territoreve i respektonin bulat perandorëve bizantinë apo dekretet e dozhëve të Venedikut. Otomanët ishin mjeshtër të mëdhenj të nxjerrjes së fermanëve të rremë viktima të së cilëve binin shumë nga kundërshtarët e saj që njëherë dukeshin se faleshin me një të tillë pastaj kapeshin dhe ekzekutoheshin me një ferman të dytë që pretendohej se tashmë ishte i vërteti. Viktima të kësaj loje me drejtësinë janë të shumë gjatë historisë së gjatë të shqiptarëve në Perandorinë Otomane, por më i gjatë duket dhe efekti që ka lënë në kulturën tonë shtetformuese pasi në pothuajse çdo etapë vendimtare për shtetin shqiptar, klasa politike ka luajtur të njëjtat lojëra mohimi dhe ripranimi marrëveshjesh që kanë rezultuar me pasoja fatale për shansin tonë historik.
Loja që po luhet sot mes pozitës dhe opozitës për Presidentin duket se është një lojë kukafshehtazi ku duket ai që do ti mbajë sytë për një moment mbyllur më shumë se tjetri do ta pësojë. Në thelb nuk po synohet konsensusi i gjerë por hiletë dhe dredhitë teknike neneve të Kushtetutës a thua se atë që do zgjedhin do jetë një epruvetë eksperimentale e teknikës administrative dhe jo personaliteti që do përfaqësojë unitetin e popullit. Interesi i përgjithshëm i shqiptarëve dëshiron që Presidenti i Republikës të zgjidhet që në raundet e para dhe mbi 84 vota për ti treguar familjes evropiane ku dëshirojmë të integroheni se ne jemi të aftë që të ndërtojmë një marrëveshje konsensusi për të mirën tonë edhe brenda një kohe të shkurtër. Pas një rrugëtimi të gjatë nëpër labirintet e shtetit të së drejtës, tashmë ka ardhur koha që të ndjekim fillin e Arianës për të dalë në dritë. Për t’ia arritur kësaj s’ka ndonjë filozofi të madhe sesa braktisja e sindromës së fermanit të rremë dhe përqafimi i respektueshmërisë së shtetit ligjor dhe frymës të bashkëpunimit të gurit themeltar të tij, Kushtetutës së vendit.
Politika e ka një moral dhe kjo është loja e drejtë si partnerë me kundërshtarin ku dhe humbja dinjitoze është vlerë, në të kundërt sërish do prodhojmë gjerenatore konflikti dhe vonesë të pajustifikueshme drejt integrimit .Faji në politikën shqiptare s’duhet të mbetet më jetim por përfaqësuesit e saj të bëhen prindër të mirë dhe këtë fëmijë trazovaç ta pagëzojnë konsensus me kumbar Bashkimin Evropian dhe aleatin strategjik SH.B.A

Gazeta Idea 9.06.2012



No comments: