Dhjetori
nuk ka qenë ndonjë muaj i preferuar për shqiptarët. Duke qenë fund viti, dhe
një nga muajt më të ftohtë ai është shoqëruar shpesh me përralla rreth zjarrit.
Megjithatë jo të gjitha ngjarjet që kanë ndodhur në dhjetor kanë qenë gjithmonë
përralla. Ngjarjet e dhjetorit 90’ në fakt ishin ngjarje përtej fantazisë së
pritshme të një populli të munduar nën një regjim diktatorial.
Dhe si i tillë
dhe shpëtimi nga e kuçedra e komunizmit kësaj radhe nuk erdhi nga personazhet e
përrallave por nga një grusht të rinjsh e të rejash të cilët sfiduan çdo
parashikim. Një nga dëshirat e tyre më të flakta që i mblodhi njerëzit në shesh
në dhjetorin e 90 ishte se “e donin Shqipërinë si gjithë Evropa”. Gati 20 vjet
më vonë ndërsa është ndërtuar një demokraci nën shembullin e Evropës,vazhdojmë
të mbetemi në paradhomën e Bashkimit Evropian.
Në
fakt para se të kemi qenë në gjendje të integrohemi ne Evropë, ne ia kemi dalë
mbanë të hapim portën për fqinjët tanë rajonalë , ti përcjellim për një stad më
të lartë dhe vet të qëndrojmë aty ku jemi. Kjo gjë ka ndodhur pasi në Ballkan
kyçi i suksesit për tu integruar nuk kanë qenë vetëm rezultatet e arritura në
reformat e ndërmarra por kontributi rajonal në stabilizimin e rajonit dhe
gjeostrategjia. Rastet e Rumanisë dhe Bullgarisë të cilat u integruan dy vjet
më parë në BE por vazhdojnë të mbeten problematike porsa i përket korrupsionit
dhe reformave në drejtësi, tregojnë se standardet nuk janë marrë parasysh por
është shpresuar se këto vende do përmirësohen në zhvillim e sipër. Në të
njëjtën logjikë u veprua dhe tashmë më 19 dhjetor dhe me liberalizimin e vizave
ndaj Serbisë, Mali të Zi dhe Maqedonisë.
Në
raportin e komisionarit evropian për zgjerimin Oli Rehn është shkruar e zezë
mbi të bardhë, se “Serbia nuk i plotëson kriteret por ne duhet t’ia japim këtë
mundësi”. Kemi të drejtë të mendojmë pas kësaj deklarate që Bashkimi Evropian
zbaton dy lloj kriteresh në vlerësimin e vet ndaj shteteve aspirues për tu
integruar në të. Komentet më të fundit në Tiranë nga analistë të ndryshëm se
Shqipëria nuk ka plotësuar kriteret të caktuara qartazi në roadmap, zor se mund
të qëndrojnë pasi Bashkimi Evropian ka të njëjtën roadmap për të gjitha shtetet
dhe jo roadmap të ndryshëm për çdo shtet të veçantë. Nëse për Shqipërinë
gjykohet se nuk i ka plotësuar kriteret politike pasi ka një sistem gjyqësor të
korruptuar mos vallë sistemi serb i drejtësisë që lë të lirë kriminelët e
luftës është më i përsosur? Një pyetje vjen vetvetiu për të sqaruar këtë rebus
të vështirë integrimi ballkanik. Cila të jetë vallë arsyeja që shteti i së
drejtës si Bashkimi Evropian shkel me të dyja këmbët principet e veta për
Serbinë dhe ia mohon këtë të drejtë Shqipërisë?
Serbia
ka kohë që luan fort me kartën e destabilizimit të Ballkanit. Diplomacia serbe
ia ka dalë për së mbari të mos luajë rolin nxënësit shembullor në Ballkan dhe
politikën “Yes Man” ndaj Bashkimit Evropian por të kërcënojë tërthorazi me
destabilizimin e Bosnjës dhe Kosovës. Duke kuptuar prej kohësh se Bashkimi
Evropian i trembet krizave rajonale dhe është gati të lëshojë pe, kur
stabiliteti kërcënohet , Serbia ia doli mbanë që pa kryer katarsisin e vet
porsa i përket të shkuarës së dhunshme së saj të viteve 90’, të bëj hapa
përpara drejt Bashkimit Evropian. Në të kundërt Shqipëria duke i qëndruar
besnike angazhimeve që ka ndërmarrë që në fillim të viteve 90’ për të luajtur
rolin e zjarrfikësit porsa i përket konflikteve të ndryshme që popullsitë
shqiptare në Ballkan janë përfshirë për të fituar të drejtat e tyre të mohuara,
nuk ia ka arritur qëllimit të konsiderohet një faktor themelor në
gjeostrategjinë e Ballkanit. Në këtë golgotë të mundimshme për të ruajtur paqen
e brishtë dhe për tu dhënë shteteve fqinjë çertifikimin si shtete demokratike
që s’kanë probleme me minoritetet dhe popullsitë shqiptare brenda tyre,
Shqipëria jo vetëm që s’ka fituar integrimin e shpejtë por ka bërë dhe
kompromise në kurriz të statuseve të popullsisë shqiptare në rajon.
Marrëveshja
e Ohrit një nga kushtet bazë për mbijetesën e Maqedonisë as që zihet në gojë
ndonjëherë nga qeveritë zyrtare të Tiranës dhe për më tepër të kërkohet llogari
shtetit fqinj se përse nuk e zbaton tërësisht. Ajo asnjëherë nuk ka shërbyer si
parakusht për integrimin e Maqedonisë dhe rrjedhimisht statusi i shqiptarëve
nuk ka gjasa të përmirësohet kur Maqedonia do hyjë në B.E. Po kështu të drejtat
e minoritetit etnik shqiptar në luginën e Preshevës nuk janë bërë asnjëherë parakusht
për integrimin e Serbisë pasi dhe në kohë krizash dhe represionesh nga ana e
pushtetit serb, Tirana zyrtare ka heshtur. Kjo lloj politike “moderne” e
Shqipërisë ndaj shteteve fqinjë që aspirojnë anëtarësimin në Bashkimin Evropian
u ka dhënë mundësinë këtyre shteteve që faktorin shqiptar ta shpërfillin dhe
deri diku ta nëpërkëmbin siç është odiseja e gjatë e zbatimit të marrëveshjes
së Ohrit. Në të njëjtën kohë politika e B.E ndaj Shqipërisë ku asaj i është
dashur që çdo hap përpara ta fitojë përmes një skepticizmi të madh evropian për
sa i përket progresit të saj kur paradoksialisht shtetet fqinjë si Maqedonia i
është dhënë dhuratë marrëveshja e Stabilizim-Associmit pas konfliktit të 2001,
ka ndihmuar të krijojë një ndjenjë perceptimi negativ për synimet dhe
efikasitetin e kësaj politike. Ky është një sentiment i vjetër që shqiptarëve
gjithmonë u vjen në memorien e tyre kolektive sa herë që kujtojnë Konferencën e
Londrës më 1913 dhe gjithë marrëveshjet e mëvonshme kur Shqipëria është
trajtuar si plaçkë tregu nga fuqitë evropiane. Ka ardhur koha që politika e
jashtme e Shqipërisë të ri- dimensionohet për të folur me gjuhën e të vërtetave
me Bashkimin Evropian dhe jo të luajë politikën e strucit të fshehjes së kokës
në rërë. “Mik e kam Platonin, por më shumë mik kam të vërtetën” thotë filozofi
i lashtësisë Aristoteli dhe e vërteta e 10 vjeçarit të shekullit të XXI është
se Shqipëria e meritonte liberalizimin e vizave po aq sa dhe fqinjët e vet.
No comments:
Post a Comment