Wednesday 23 November 2011

Zhgënjimi i Odiseut




Kur ika në të perënduar të diellit,
dhe në bregun e detarëve të dy u ndamë
të pata lënë si porosi të fundit,
një vegjë dhe një lirë
për tu zbavitur dhe kaluar mërzinë
Me vegjë të qëndisje
të gjitha skenat e jetës sonë
të punoje nën djersën që të zbukuron ballin
dhe të bën të turpshme e të trëndafiltë
të kujtoje ditën kur nën një dafinë
të gjeta dhe të putha vjellurazi si bandill
dhe me lirën të këndoje trimëritë e mija
gjakun e derdhur për të mbrojtur fronin
udhëtimin tim të lavdishëm në Trojë
dyluftimet në shesh të burrave me  trojanët
që shok në trimëri kishin vetëm luanët
të më ktheje në legjendë trimërie
shumë më të madhe se Akilit
dhe t’ia kaloje Tetis që legjenda veçse përhap
për birin e saj të shëmtuar dhe zdap
Sepse nuk më pëlqejnë fjalët që kanë hapur
se unë jam dinak i shpallur
se gjithë ditën mendja më rri veçse për dredhi
se një burrë duhet të matet dhe me trimëri
Ndaj , si njeriu im më i dashur
që i kam besuar gjithë skutat e shpirtit
shpresoja shumë që ti ta mbaje fjalën
dhe në pëlhurat e tua të qëndisje ato që thamë
dhe jo anijet që iknin e vinin në Jon përballë,
dritares së pallatit tonë në Itakë
dhe jo pas çdo anije të shënoje “burri im nuk erdhi sot”
dhe jo të numëroje vitet mot për mot
Pastaj ta shqepje dhe ta punoje prapë,
e kuptoj qëllimin tënd ,
mëtonjësit doje ti mbaje larg
por aty në ato pëlhura të papërfunduara
ende shoh nëmat dhe qortimet e tua
Jam burrë dhe instinkti më thërriste
të njihja një botë tjetër që më kuturiste
ke të drejtë ciklopët dhe thesi i erërave janë përralla
unë desha që të vizitoja gjithë qytetet e bardha
që ndaj detit të madh si kulla qelqi qëndrojnë
dhe nën rrezet e diellit pasqyra të jetës sonë prarojnë
Por sërish nuk e meritoja atë këngë që mu thur
nuk ishte e denjë për një burrë
të këndohet vetëm për udhëtimet e mia
që komentuesit të më përshkruajnë si një tregtar
ajo që unë shumë fort e desha
ishte që të më quanin trim të marr
E di,  se ti vetë s’këndon
dhe shokun tim të femërisë Homerin,
si rapsod ke pajtuar për të kënduar legjendës time
me vargje të pavdekshme poetike
por mua s’më pëlqen kjo këngë dhe më nevrikos
më trazon mendimet dhe durimin ma sos
se të gjitha janë hamendësime ta dish
dhe Circja dhe Nausika, Homeri ska nga ti dijë
se nuk erdhi me mua në Trojë se ishte i verbër
ndaj unë me të drejtë dyshoj
se këto janë të gjitha  fryt i fantazive të tua
që heshturazi në vesh natyra jote ti ka shtirë
dhe pastaj ia ke përcjellë Homerit të mirë
që mitin tim si ikanak i përjetshëm të këndoj
dhe trimëritë e mia në Trojë bota ti harroj
Ky është shpagimi yt për vitet e pritjes
vite që të zbardhën flokët dhe të lanë ndanë dritares
përherë të adhuruar nga mëtonjësit vërdallë
dhe e djegur për mua burrin e parë
Unë që nuk kthehesha dhe botën shëtisja
që mitin tim në mendje qëndisja
që si përngjet fare asaj se ti ke punuar
në vegjën që të pata dhuruar.
dhe që ti  në heshtje skena mendon
sesi pritjen e gjatë të ma shpagosh
Ndaj kam frikë kur më thua banja është gati
se fatin e komandantit tonë mendoj
ndaj kam frikë kur më jep verë
se ndoshta në të më helmon
dhe pastaj të derdhin të gjithë lot
mbi mbretin hero-udhëtar të vdekur në këtë bot
ndaj s’di ç’të bëj dhe të mendoj
s’di si kujtimin e dashurisë tonë të ngjall
se unë kam marrë dënimin më të madh
të jetojë në këngë dhe i vdekur i gjallë.
Ti hesht dhe s’flet, shikon matanë në det
duket sikur sërish dikë pret
Homeri me lirën dëgjohet të këndojnë
legjendën time që thurët të dy
për bëmat e mia me gra dhe popuj të tjerë
dhe për fatin tim të mjerë
të rri larg shtëpisë plot 20 vjet
dhe ti të presësh me mallin që të tret
Kur ika......për atë Zeus s’duhet të kisha ikur


Tiranë Gusht 2011




No comments: